Interaktiivinen mainosnäyttö – seinäkiinnitteinen vs. lattiamalli: kumpi sopii sinulle?

Mikä on interaktiivinen mainosnäyttö?

Interaktiivinen mainosnäyttö on digitaalinen näyttö, joka yhdistää visuaalisesti näyttävän mainonnan ja käyttäjän osallistumisen. Perinteiseen passiiviseen näyttöön verrattuna interaktiivinen näyttö reagoi käyttäjän kosketukseen, liiketunnistukseen tai valintoihin – mahdollistaen muun muassa:

  • Tuotevalintojen selaamisen

  • Kampanjoihin osallistumisen

  • Karttojen ja reittien etsimisen

  • Palautteen antamisen tai yhteystietojen keruun

  • Multimediasisällön ohjatun esittämisen

Kyseessä on siis älykäs mainospinta, joka toimii vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa – ja jonka sisältöä voidaan päivittää nopeasti etänä.

Mutta yksi tärkeä päätös odottaa: seinäkiinnitteinen vai lattiamalli?

Molemmat palvelevat samaa tavoitetta, mutta eri tilanteissa eri tavoin. Tässä artikkelissa vertailemme näitä vaihtoehtoja ja autamme sinua valitsemaan parhaiten juuri sinun liiketoimintaasi tai tilakäyttöön sopivan ratkaisun.

1. Seinäkiinnitteinen interaktiivinen mainosnäyttö – huomaamaton, mutta tehokas vuorovaikutuksen työkalu

Seinäkiinnitettävä malli sulautuu tilaan, mutta pysyy tehokkaasti katseen korkeudella. Se sopii jatkuvaan mainontaan ja tiedottamiseen, jossa sisältö päivittyy säännöllisesti mutta ei välttämättä vaadi fyysistä vuorovaikutusta asiakkaalta.

Hyödyt:

  • Ei vie lattiatilaa – sopii kapeisiinkin käytäviin tai seiniin

  • Erinomainen pitkäaikaiseen käyttöön: aulat, julkiset tilat, myymälät

  • Sisältö pyörii automaattisesti – ei vaadi käyttäjältä toimenpiteitä

  • Vahva brändinäkyvyys ohi kulkeville asiakkaille

Sopii parhaiten:

  • Liiketilojen sisäänkäynteihin

  • Julkisiin odotustiloihin

  • Kuntien ja kiinteistöjen käytäville

  • Raitiovaunu- ja bussipysäkeille

Huomioitavaa: vaatii asennuspaikan, kaapeloinnin ja suunnittelua näkyvyyden optimoimiseksi.

2. Lattiamallinen mainosnäyttö – huomiota herättävä ja vuorovaikutteinen

Lattiamalli on itsenäinen yksikkö, joka seisoo omilla jaloillaan – ja usein myös houkuttelee asiakasta pysähtymään.

Hyödyt:

  • Näkyvä ja liikuteltava – huomioarvo on korkea

  • Voidaan käyttää kampanjoihin, tapahtumiin ja pop-up-mainontaan

  • Tukee interaktiivisia sisältöjä (esim. kilpailut, valikot, kartat)

  • Helppo päivittää ja sijoittaa uudelleen sesongin mukaan

Sopii parhaiten:

  • Messuosastoille ja tapahtumiin

  • Kauppakeskusten avoimiin tiloihin

  • Myymälöihin, joissa halutaan korostaa tiettyä kampanjaa

  • Hotellien, ravintoloiden ja elämyskohteiden sisätiloihin

Huomioitavaa: tarvitsee enemmän tilaa ja sijoittelun suunnittelua, jotta ei jää ohitettavaksi.

3. Käyttökohde ratkaisee – muutama esimerkki

Vähittäiskauppa:
Seinäkiinnitteinen jatkuvaan tuotenäkyvyyteen, lattiamalli kampanjoihin ja asiakasaktivointiin

Messut ja tapahtumat:
Lattiamalli houkuttelemaan osallistumaan arvontaan, selaamaan tuotteita tai esittelemään tuoteuutuuksia

Toimistot ja aulatilat:
Seinäkiinnitteinen näyttö yritysvideoille ja ilmoituksille

Hotellit ja matkailukohteet:
Lattiamalli asiakkaan käytettäväksi infoon, ohjelmaan ja karttoihin

4. Yhteenveto: molemmilla on paikkansa – valitse käyttötarpeen mukaan

Mainonta ei ole enää yksisuuntaista. Interaktiivinen mainosnäyttö tuo tiedon, brändin ja asiakkaan lähemmäs toisiaan – ja oikean mallin valinta varmistaa, että viestisi huomataan ja muistetaan.

Ota yhteyttä – autamme sinua valitsemaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan juuri oikean ratkaisun brändillesi, tilallesi ja tavoitteillesi.

Edellinen
Edellinen

Ilkivallan ja äärimmäisen sään kestävät infokioskit vaativaan tarpeeseen

Seuraava
Seuraava

Mittatilaustyönä rakennetut kioskit – yrityksen brändi näkyville